Hastanemiz Sağlıkta Kalite ve Akreditasyon Daire Başkanlığı tarafından yayınlanan Sağlıkta Kalite Standartları (SKS) (Güncelleme Tarihi: 17/01/2017) Versiyon 5 doğrultusunda çalışmaktadır.
http://kalite.saglik.gov.tr/TR,12679/saglikta-kalite-standartlari-sks.html
SAĞLIKTA KALİTE STANDARTLARI 2020 YILI HASTANEMİZ AMAÇ VE HEDEFLERİ
- Hastane Hizmet Kalite Standart puanını %90’in üzerine çıkarmak.
- Personel Memnuniyet oranını %85’in üzerine yükseltmek
- Ayaktan Hasta Memnuniyet Oranını ≥% 90. Acil Servis Hasta Memnuniyeti Oranını
- ≥% 90 olarak gerçekleşmesini sağlamak
- Kalite Yönetimi çalışmaları kapsamında çalışan bireysel görüş önerileri ve DÖF takiplerini otomasyon üzerinden gerçekleştirilmesini sağlamak.
- Komiteleri kurmak ve düzenli olarak yılda 4 kez toplanmasını sağlamak
- Sterilizasyon hizmet alımı yapılmakta olup birimde oluşan uygunsuzlukların takibinin yapılmasını sağlamak
- Sağlıklı çalışma yaşamı adına Sağlık Taraması Yapılan Personel Oranını Hedef Değer %100 olarak gerçekleştirilmesini sağlamak.
- Enfeksiyon Kontrol önlemleri ve çalışan güvenliği kapsamında meydana gelebilecek personel delici kesici alet yaralanmalarını % 1’in altında tutmak ve oluşan olaylar sonrasında taramaların %100 olmasını sağlamak ve SGK bildirimlerinin yapılmasını sağlamak
- Planlanan Eğitimlerin Gerçekleşme Oranı Hedef Değer >%90 ve üzerinde tutma
- Personelin Eğitimlere Katılma Oranı Hedef Değer >%90 ve üzerinde tutma
- Hastanemize yeni başlayan tüm personele genel uyum eğitimi ve bölüm uyum eğitiminin tamamlanmasını sağlamak
- Acil Durum Afet Yönetimi kapsamında tesis, tahliye ve yangın tatbikatlarının en az yılda bir kez aktif şekilde uygulanmasını sağlamak.
- Radyasyon Güvenliği Sağlıkta Kalite Standartları bölüm puanını % 90 ve üzerinde tutmak
- Laboratuvar Birimi Sağlıkta Kalite Standartları bölüm puanını % 90 ve üzerinde tutmak
- Acil Servis Sağlıkta Kalite Standartları bölüm puanını % 90 ve üzerinde tutmak
- Tesis Güvenliği Sağlıkta Kalite Standartları bölüm puanını % 90 ve üzerinde tutmak
- Sağlıkta Kalite Standartları İlaç Yönetimi bölüm puanını % 94 üzerinde tutmak
- Sağlıklı çalışma yaşamı Kalite Standartları bölüm puanını % 90 ve üzerinde tutmak
- Bina turlarını aktif hale getirmek ve yılda 4 kez toplanmasını sağlamak
- Döf sonuçlandırma oranını %90’in üzerinde tutmak
- Hastane personelinin SKS konusunda bilgi sahibi olmasını sağlamak
- Hastanemizde verilen hizmetlerin en iyi seviyeye getirilmesini sağlamak
- Hastanemizde sunulan her türlü sağlık hizmetinin, hasta memnuniyetini sağlayacak şekilde verilmesini sağlamak.
- Hastanenin elektrik doğalgaz tüketiminde tasarruf sağlamak.
- Hastanenin görsel alanlarını modernize etmek
- Takip edilen göstergelerin %100 ‘ün hedef değerde olmasını sağlamak
- Sağlık çalışanlarına yönelik mesleki sertifikasyon sayısını arttırmak
- Saf su örneklerinde mikrobiyolojik analizlerin zamanında yapılma oranını %100 de tutmak
- Hemodiyaliz Hastalarında Kt/V Veya Urr Değeri 1,2’den Düşük Olan Hasta Oranı %10’un Altında Tutmak
- Acil servisin fiziki imkanlarını daha kullanışlı hale getirmek
- CPR eğitimlerine Acil Servis Sağlık Çalışanlarının %100’ünün katılımını sağlamak.
- Bölümlerde kişisel koruyucu ekipman kullanım oranını %100 oranında artırmak için tüm personele eğitim vermek
- Tekrar edilen çekim oranını %2’nin altında tutmak
- Kaybolan numune oranını %1 ‘rın altında tutmak
- Klinik laboratuvar testlerinde reddedilen numune oranını %1 ‘in altında tutmak
- Hasta düşmelerinde bakım kaynaklı hataları % 3’in altında tutmak
- El hijyeni uyum oranının %85 in üzerinde olmasını sağlamak
- Sterilazasyon ünitesinde Biyolojik indikatör,kimyasal indikatör ve vakum kaçak testi yapılması sağlamak
- Konsültasyon hekimin acil servise ulaşma süresinin 30 dk altında kalmasını sağlamak ve konsültasyon hekimlerin acile ulaşma sürelerini aylık olarak kontrol etmeyi sağlamak
- Acil serviste ortalama müşahede süresinin 2 saat ve altında olmasını sağlamak
- Acil servisten hasta sevk oranının %3 ün altında olmasını sağlamak
- Revize edilecek dökümanların %100’nü güncellenmesini sağlamak
- Sistem üzerinden dökümanlara ulaşım oranın %100 olmasını sağlamak
- Acil durum ve afet planında ki eksikliklerin tamamlanarak planın onaylanmasını sağlamak
- Hastanemizde Çalışan personelin %100 ‘üne bilgi güvenliği sözleşmesi imzalatmak
- Laboratuvar test rehberinden tüm personelin bilgi sahibi olmasını sağlamak
- Hemodiyaliz hastalarının birimde kaldığı süre içerisinde daha konforlu şartların elde edilmesini sağlamak
- Bilgi yönetiminde sağlık net veri gönderimi oranını %90 ve üzerinde tutmak.
- Atıkların uygun koşullarda toplanması ve gerekli ayrıştırmanın personel tarafından yapılmasını sağlamak